08 تیر 1403
logo

مرکز تحقیقات قلب و عروق

دانشگاه علوم پزشکی تهران

بازدید معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران از مرکز قلب تهران

بازدید معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران از مرکز قلب تهران

سالن جدید مطالعه کتابخانه دکتر عارفی توسط معاون پژوهشی دانشگاه افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز قلب تهران دکتر اکبر فتوحی در سالگرد پیروزی انقلاب ودهه فجر از مرکز قلب تهران بازدید و سالن جدید کتابخانه دکتر عارفی را افتتاح کرد.
درجلسه ای که به همین منظور تشکیل شدگزارشی از فعالیت های پژوهشی مرکز قلب و پژوهشکده بیماری های قلبی و عروق ارائه شد.
دکتر علی واشقانی فراهانی، رئیس مرکز قلب تهران، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، اولویت های پژوهشی مرکز را تشریح نمود.
وی بیماری های قلب و عروق را به عنوان عواملی که بیشترین میزان مرگ و میر در کشور و تهران به جامعه تحمیل می کنند را نیازمند توجه ویژه درمانی با رویکرد علمی-پژوهشی عنوان کرد.
درادامه دکتر فرزاد مسعود کبیر، رئیس پژوهشکده بیماری های قلب و عروق، به معرفی ساختار پژوهشکده و مرور فعالیت های سه مرکز تحقیقات آن پرداخت.
ایشان رویکرد پژوهشکده را در مدیریت جدید توجه بیشتر به پژوهش های کاربردی و محصول محور در کنار پژوهش های بالینی و بنیادی بیان کرد. 
دکتر مسیح تاج دینی، معاون پژوهشی مرکز قلب تهران نیز، به معرفی فعالیت های پژوهشی مرکز و بانک های اطلاعاتی آن اشاره کرد.
در ادامه دکتر اکبر شفیعی، معاون امور بین الملل پژوهشکده، به تشریح میزان انتشار مقالات علمی-پژوهشی و شتاب افزایشی آن طی سال های اخیر پرداخت.
همکاری های بین المللی پژوهشکده از موارد دیگری بود که دکتر شفیعی به بیان آن پرداخت.
وی با اشاره به طرح کوهرت تهران، بمنظورمطالعه و بررسی شیوع و بروز و عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی در سطح ساکنین شهر تهران پرداخت واز عزم راسخ پژوهشکده و مرکز قلب تهران برای بررسی های جامعه محور یاد کرد.
وی حمایت مالی مرکز قلب برای این مطالعه بزرگ و پرهزینه را یاد آور شد ودرخواست حمایت مالی دانشگاه در این زمینه رامطرح کرد.
معرفی عملکرد مجله علمی-پژوهشی مرکز قلب تهران توسط دکتر آرش جلالی و دکتر هاله اشرف، مدیر اجرایی ودبیرمجله، تشریح شد.
در ادامه، دکتر فتوحی با ابراز خوشحالی از حضور در جمع پژوهشگران این مرکز و پژوهشکده به بیان تجربیات موفق از پژوهش های کاربردی در دانشگاه و حمایت های مادی و معنوی آن پرداخت.
همچنین دکتر فتوحی با حضور در مرکز تحقیقات فناوری‌های نوین قلب و عروق به بازدید از امکانات این مرکز در زمینه پژوهش های بنیادی و جراحی قلب بر روی حیوانات پرداخت.
در پایان، سالن جدید مطالعه کتابخانه دکتر سید حسن عارفی توسط معاون پژوهشی دانشگاه و حاضرین افتتاح ومورد بهره برداری قرار گرفت.
 
کلمات کلیدی
امین محسن زاده
تهیه کننده:

امین محسن زاده

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *